مدیریت صندوق بازنشستگی خراسان جنوبی,بازنشستگی خراسان جنوبی

کهنسال در میان خاندانش همانند پیامبر در میان امت خویش است . حضرت رسول اکرم (ص)
سخن رهبری
عفاف و حجاب
ملاقات مردمی

index

تلفن : 32422536 - 32422537 - 32422538 - 32422539

خدمات

  • ایرانگردی و جهانگردی
  • سامانه اطلاعاتی بیمه طلایی
  • شرکت پرشین گلف
  • شماره بازنشستگی
  • ورود
  • ورود مدیریت ها و دستگاه های اجرایی
  • پایش
  • پرسش و پاسخ

پیوندها

  • استانداری
  • دفتر مقام معظم رهبری
  • ریاست جمهوری
  • سامد
  • مجلس شورای اسلامی
  • وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی

۱۳۹۵/۱۱/۱۷ – تاکید سازمان جهانی بهداشت برای انجام فعالیت فیزیکی سالمندان

Elderly men exercise at a public outdoor park in Yangshuo, China.

فعاليت هاي فيزيکي منظم و روزانه، مي تواند به بهبود فعاليت هاي قلبي و تنفسي سالمندان کمک کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل صندوق بازنشستگي کشوري و به نقل از سازمان بهداشت جهاني، فعاليت هاي فيزيکي سالمندان ۶۵ ساله و مسن تر شامل فعاليت هاي بدني در اوقات فراغت چون پياده روي، باغباني، شنا، دوچرخه سواري، کارهاي عادي و روزمره خانگي، انواع بازي و ورزش هاي برنامه ريزي شده به شکل فعاليت هاي روزانه فردي، خانوادگي و گروهي در افزايش سلامت اين گروه اثرگذار است.
سازمان بهداشت جهاني، اعلام کرد: سالمندان بايد براي بهبود فعاليت هاي قلبي و تنفسي و همچنين آمادگي عضلاني، سلامت استخوان ها، کاهش خطر ابتلا به بيماري هاي غيرناقل (بيماري هاي غيرواگير)، افسردگي و زوال شناختي مغز، نکات مهمي را بايد رعايت کنند:
-سالمندان بايد فعاليت فيزيکي هوازي باشدت متوسط و حداقل به مدت ۱۵۰ دقيقه درطول هفته، فعاليت فيزيکي هوازي با شدت زياد، ۷۵ دقيقه در طول هفته و يا ترکيبي از فعاليت فيزيکي با شدت متوسط و زياد را انجام دهند.
-مدت زمان فعاليت هوازي در يک دور مسابقه و يا بازي بايد حداقل به مدت ۱۰ دقيقه باشد.
-سالمندان براي برخورداري از سلامتي، بايد فعاليت فيزيکي بدني هوازي خود را با شدت متوسط به مدت ۳۰۰ دقيقه درهفته، فعاليت فيزيکي هوازي با شدت زياد به مدت ۱۵۰ دقيقه در هفته و يا ترکيبي از فعاليت فيزيکي با شدت متوسط و زياد، افزايش دهند.
-سالمندان با تحرک کمتر، بايد به منظور افزايش تعادل و جلوگيري از زمين خوردن حداقل سه روز در هفته فعاليت هاي فيزيکي انجام دهند.
-فعاليت هاي تقويت عضلات بدن، بايد ۲ روز در هفته يا بيشتر انجام شود.
-هنگامي که سالمندان به دليل شرايط سلامتي شان نمي توانند تعداد دفعات توصيه شده براي فعاليت هاي بدني را انجام دهند، بايد متناسب با شرايط و توانايي هايشان فعاليت هاي جسماني انجام دهند.
در اين گزارش همچنين تاکيد شده است: افراد با شرايط خاص، نظير افرادي که از بيماري هاي قلبي و عروقي و همچنين ديابت رنج مي برند بايد قبل از انجام فعاليت هاي فيزيکي با پزشک خود مشورت کنند و به توصيه هاي پزشک خود توجه کنند. توصيه هاي بيان شده صرف نظر از جنسيت، نژاد، قوميت و يا سطح درآمد، براي تمامي سالمندان درنظرگرفته مي شود.
سازمان جهاني بهداشت به سالمنداني که داراي مشکلات حرکتي هستند، توصيه کرده است: سالمندان مي توانند باتوجه به توان ورزشي خود، خطرات احتمالي براي سلامتي يا محدوديت هاي شخصي که دارند از اين توصيه ها و فعاليت هاي ورزشي استفاده کنند. سالمنداني که غيرفعال بوده و يا داراي محدوديت هاي خاصي هستند با توحه به مزاياي سلامتي ناشي از اين حرکات، مي توانند از سطح سالمندان فاقد فعاليت به سالمندان داراي فعاليت اندک، خود را ارتقا دهند.

*مزاياي فعاليت هاي فيزيکي سالمندان
به طورکلي، زنان و مردان داراي فعاليت کمتر با سالمندان داراي فعاليت فيزيکي مقايسه شده است و شواهد حاکي از آن است که نرخ هاي مرگ و مير در بيماري هاي قلبي و عروقي، فشارخون بالا، سکته مغزي، ديابت نوع ۲، سرطان روده بزرگ، سرطان سينه و … درسالمندان داراي فعاليت هاي فيزيکي، بسيار پايين تر است و اينگونه فعاليت ها از بيماري هاي قبلي و عروقي و ديابت نوع ۲ پيشگيري مي کند و موجب افزايش سلامت استخوان ها نيز مي شود. همچنين سطح عملکرد سالمندان را افزايش داده و خطر سقوط در سالمندان را کاهش مي دهد و منجر به حفظ تعادل آن ها مي شود.

تهيه و ترجمه: فريبا بهزاد

آدرس : بیرجند - خیابان امام موسی صدر شرقی پلاک 25 - کدپستی :44311-97186 - تلفن :39-32422536 - فکس : 32450891